joi, 14 mai 2015

Lumea noua - Cap. 6 Bali, experientele continua...


Credeati poate ca s-a terminat ziua a doua? Nici gand!Mai sunt multe de aratat!Asa ca...




Acum a venit randul experimentarii celei mai scumpe cafele din lume: "kopi luwak".O cafea despre care auzisem dintr-un documentar la televizor si pe care nu eram sigura ca voiam sa o incerc iar asta datorita procesului special de fabricatie despre care nu am sa va spun dar va indemn sa cautati informatii pe internet :). Balinezii spun ca e buna, in special pentru barbati deoarece ii ajuta la... marirea performantelor sexuale :) Se pare ca fiecare popor exotic are o astfel de "licoare" magica special inventata pentru astfel de "probleme". Poate au probleme grave dom'le. Altfel, cu se explica nevoia de licori? Asta mi-a amintit de "mamajuana" din Rep Dominicana :D. Daca am incercat cafeaua "kopi luwak" va intrebati? Normal ca am incercat-o! :D Trebuia sa o fac! Nu puteam pleca de aici cu gandul (stiti voi!):cum ar fi fost daca! A fost un pic diferita la gust dar nu o atat de mare diferenta incat sa si justifice diferenta de pret fata de o cafea normala.Poate faptul ca este "bio" (si aici imi permiteti un scurt hohot de ras)  sa faca diferenta! Si ce m-a convins sa o incerc a fost faptul ca mi-au explicat ca dupa "procesul special de fabricatie", mai exista o etapa care indeparteaza o coaja aditionala de pe bobul de cafea.Ceea ce face diferenta este ca acest animal, este un animal inteligent care de fapt alege cele mai bune boabe de cafea (este selectiv, nu mananca orice) chiar daca, in final, aparatul lui digestiv nu poate sa le digere. Oricum, ma bucur ca am avut ocazia asta si ca  am experimentat-o.Macar acum stiu despre ce este vorba. Rona m-a fotografiat la fiecare pas al degustarii sa imi vada reactia. A fost socata cand i-am zis ca m-am hotarat sa incerc :D




Apoi am plecat prin magazinele de suveniruri. In primul am gasit-o pe Marylin Monroe in varianta balineza. Cel mai mult mi-au placut papucii ei :)



La statuia de mai jos m-am holbat efectiv cateva minute si nu m-am putut abtine sa nu intreb vanzatoarea daca asa este ea sau este defecta. Si mi-a spus ca asa este statuia si ca semnifica o femeie insarcinata. Iar eu am intrebat cu ochii mari :"si gaura din burta ce semnifica?"Ea a spus ca asa arata o femeie insarcinata! Imi scapa ceva in toata povestea asta :)




























Si apoi ne-am mutat la alte magazine:









                             Cat de ciudata era statuia asta facuta din lemn!!!Oricum, cam tot ce am vazut in magazinul asta era super-ciudat!


Intre doua magazine, era un camp de orez...


Un magazin de instrumente muzicale pe care mi-as fi dorit sa le iau acasa.Vanzatoarele mi-au facut bucuroase si o demonstratie :)


Acesta imita tunetul :)




In multe magazine am gasit citate motivationale cu iz de Bali.Unele ne pot inspira. Eu le-am fotografiat, erau nice.Poate ca va inspira si pe voi.
















Cel mai tare a fost acest magazin de "antichitati" care avea ce va trece, si mai ales ce nu va trece prin cap.Imaginati-va, la mii de kilometri fata de casa, intr-un magazin de antichitati din BALI,ce credeti ca am gasit...









ei bine, DA, el este ceasul copilariei mele.Acest ceas era al bunicii mele si il avea pus undeva sus, in siguranta, acolo unde nepotii nu pot ajunge.Acea gaina, isi misca capul cu frecventa secundelor. Era de fapt, secundarul ceasului. Nu vreti sa stiti ce fascinant era acest lucru pentru un copil! L-am admirat toata copilaria mea, neavand niciodata posibilitatea sa vad ce este inauntru si cum isi misca acea gaina capul.Si iata ca il gasesc aici, in Bali!Am ras cu lacrimi! Chiar m-am gandit, intr-un moment de nebunie, sa-l cumpar. Numai ca nu era singur, mai avea atasat un dispozitiv (deci era mai mare si mai greu decat un simplu ceas).Asa ceva...:)






















Acesta nu este un covor, ci este o tesatura taaaaaaaaaaare frumoasa pe care o au ei si care mi-a placut mult de tot!
















Dupa cate va spuneam,aveau niste tesaturi superbe, care aratau ca o bucata de material si nu intelegeam cum se folosesc. Vanzatoarea din imagine s-a oferit sa imi arate. Si uite asa, am inteles cat de simpul este de fapt portul lor popular si cum din trei miscari a facut o fusta.Mi-a placut aceasta tesatura mai mult decat batikul si dupa cum vedeti, o puteai gasi in toate combinatiile de culori!Superba!



Si ne-am incheiat ziua cu o cina bine-meritata, dupa o zi atat de "grea", plina de atatea lucruri noi vazute si mai ales, experimentate!







Sper ca v-a placut si episodul asta. Mai urmeaza si altele!

Ne vedem curand!

Intre timp, nu uitati:

Viata e FANTASTICA!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Patrunde in Lumea Mea Fantastica si spune-ti parerea! :D