miercuri, 15 iulie 2015

Un tinut de basm limoncel:Cinque Terre

S-a petrecut imediat dupa ce m-am intors din Indonezia. Eram inca sub vraja acelor meleaguri. Se facuse deja cald si in Italia. Atat de cald si de senin incat primele ganduri atunci cand am ajuns in tinutul Cinque Terre a fost ca sunt o norocoasa ca traiesc intr-o tara atat de frumoasa. Este simplu, are tot ce ii trebuie: natura, cultura, vin, rasfat culinar, arta, fructe, mare, munte, soare suficient dar si ploi la fel, limba melodioasa, oameni buni, inghetata si cate si mai cate. Priveam marea care ma imbia pur si simplu. Si ce culoare de smarald reflecta...!Va spun, poate ca eram mai aproape de tara mea, in Europa mea draga, care are trotuare si pe care o poti strabate in lung si in lat si "calare si pe jos", poate ca eram cu S, poate ca ...tot ce stiu este ca am simtit o bucurie imensa.

De Cinque Terre cand am auzit prima data acum vre-o 4 ani cand nu stiam nimic despre acest tinut. Incet, incet, am vazut poze, am citit, m-am documentat si am decis ca este in topul locurilor de vizitat in Italia, pe langa Venetia, Florenta, Bologna, Roma, Sicilia, Liguria,Verona, Lucca, Genova, Torino, Como, Ravena ... (Cred ca este cazul sa ma opresc si sa recunosc ca este o tara pe care merita sa o vizitati in lung si in lat.Chiar merita!). Cinque Terre, asa cum ii spune si numele este reprezentat de cinci orasele boeme pe malul marii Liguria (tarmul de vest al Italiei) : Monterosso al Mare, Vernazza, Corniglia, Manarola si Riomaggiore. Le veti iubi si voi, sunt sigura!

E greu sa te decizi dinainte cum ce metoda alegi sa le vizitezi. De cand am planificat calatoria am zis ca ma voi decide la fata locului. Si la fata locului, m-am decis, dar doar pentru data asta (spun data asta pentru ca mi-am promis ca ma voi intoarce sa le vizitez si altfel) sa le strabat pe tarm, cu trenul, din localitate in localitate, sa intru in inima lor, mai mai  de s-ar indragosti de mine si m-ar chema des, foarte des la ele. Mai multe nu am sa va spun, voi lasa imaginile sa vorbeasca de la sine.

Cu promisiunea ca voi revenii si cu impresii de pe mare, va invit sa va bucurati alaturi de mine de lumea mea fantastica din Cinque Terre de data asta!













A se observa, in spatele meu, un cuplu de americani care beau vinul casei, un vin rosu, aparent banal.Nu se puteau opri din laudat. Erau degustatori de vin, pizza si alte delicatesuri locale.Am aflat ca sunt americani atunci cand au intrebat ospatarul din ce struguri e facut vinul iar el le-a raspuns "americano", la care ei au spus fericiti "exact ca noi!" :) Si-au luat o pizza margherita.Nimic fancy! Dar sincer, daca i-ati fi auzit cum vorbeau, era clar ca aveau orgasm culinar.Datorita lor am mancat si noi tot acolo. A fost buuuun rau! As putea in acest punct sa va dau un sfat culinar: daca ajungeti in Italia, mancati in orasele cat mai mici, cat mai in afara metropolelor, cat mai la localnici, si cel mai important: mancati lucruri simple de tipul: pizza margherita, spaghete aglio olio etc. Cele mai simple sunt cele mai minunate. Minunate ...EFECTIV! :D








































Doua cupluri frumoase imbracate in ton cu orasul. Asa deeee...din peisaj!!!



Am descoperit si aici un fruct nou. Nu credeam ca ma va mai surprinde din punctul asta de vedere Italia dar iata:


Pe curand, si pentru ca asa vreau eu si ar trebui sa vreti si voi la fel ...VIATA E FANTASTICA! :D

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Patrunde in Lumea Mea Fantastica si spune-ti parerea! :D