joi, 17 noiembrie 2016

Stresa si Preafrumoasa insula din Lago Maggiore

                           Milano este in oras magnific. Il  iubesc si gata.Nu pot exprima in cuvinte sentimentele care ma incearca si oricum, probabil sunt prea subiectiva ca sa fiu inteleasa. Privit din exterior poate parea chiar un oras banal dar pentru mine personal a ajuns sa ocupe in loc atat de special incat numai gandul la el ma face sa zambesc, ma face fericita. Da, il iubesc ... si gata! Primul motiv ar fi probabil tara careia ii apartine. Nu am auzit om in viata mea care sa nu iubeasca Italia. Cu toate cele bune dar si cele rele ale ei, reuseste cumva sa iti intre pe sub piele unde isi infige radacinile adanci si in timp creste alimentat de hrana a ceea ce desoperi despre ea in fiecare zi fie personal fie din povestile altora. Odata intrata va asigur ca nu veti mai scapa  dar va mai asigur de ceva, nici nu veti mai dori acest lucru deoarece este cu siguranta o convietuire placuta. In alt motiv al dragostei mele  este pozitia lui geografica, la o aruncatura de bat de Franta, Elvetia, Austria, Croatia, Slovenia si chiar Spania si Germania dar si restul Europei. Este foarte bine conectat cu restul Italiei. Ce ma incanata cel mai mult este ca atunci cand am o zi libera intr-o ora, maxim doua cu avionul pot  ajunge intr-un loc nou in Europa pe care sa-l explorez sau chiar acasa in Romania.

                           Apoi exista masina. Nu vreti sa stiti ce autostrazi au italienii! Da, sunt atat de scumpe de te ustura  dar in acelasi timp, daca dispui de resurse si vrei sa pleci ... oriunde, poti sa o faci. Eu pana in vara asta am avut masina aici cu mine. A fost comod ( exceptand parcarea si alte cateva chestiuni birocratice:)). Apoi, pentru ca mi-a expirat ITP-ul, a trebuit sa o readuc in tara. Ciudat, veti spune, gandind exact cum am gandit si eu la inceput chestiunea dar realitatea este ca, desi suntem intr-o mare Uninune Europeana ( o mare familie ... mica), daca iti expira ITP-ul in timp ce tu, de exemplu, esti intr-o calatorie in jurul Europei, trebuie sa intrerupi totul si sa aduci masina in tara in care este inregistrata pentru ca numai aceea este "abilitata" sa ii faca inspectia dar mai ales sa  puna stampila. Eu una, o tampenie mai mare ca asta ... sigur am mai auzit :) ( recunosc, incepusem prin a zice ca nu, nu am auzit, dar m-am razgandit pentru ca ... intelegeti voi mai bine, de ce :D ).
Apoi, pentru ca nu am mai avut masina la dispozitie,  a trebuit sa ma reorientez si credeti-ma, am avut asa o surpriza placuta cu trenurile din Italia! Exista trenuri penturu toate buzunarele si  mai ales pentru toate destinatiile. Nu exagerez ! Este atat de comod sa strabati partea de nord a Italiei si nu numai, cu trenul. Nu va imaginati ca este totul roz si fara peripetii . Au si ei intarzierile lor, accidentele lor, problemele lor dar cu toate astea stau mult mai bine la capitolul trenuri decat multe alte locuri din lumea asta. Ce ati spune daca va povestesc ca am fost de doua ori la Roma pentru o singura zi. Un drum a durat aproximativ 3 ore cu trenul. Distanta Milano-Roma este de app. 600 km si o poti strabate cu masina in app. 6 ore . In cat timp strabati distanta asta  (fie cu trenul, fie cu masina) in Romania? Ma intelegeti acum de ce spun ca IUBESC TARA ASTA? La Roma am facut lucruri fabloase intr-o singura zi. O sa incarc poze aici sa vedeti cate lucruri am fost in stare sa fac  in fantastica Roma. Iar daca mai aveati nevoie de in motiv in plus aflati ca exista oferte speciale la biletele de tren dus-intors reduse la jumatate daca faci excursii de o zi iar pentru mine sunt mai mult decat ideale: bilete de tren ieftine plus o cazare scutita egal buget fericit :)

                            Iar m-am lungit cu introducerea. Imi place sa povestesc, nu gluma :).Oricat imi propun sa fiu scurta si mai ales la obiect, ma abat cateodata din drum pana in China si inapoi :) Dar, asta sunt eu :) Spuneam ca a trebuit sa ma reorientez catre calatorii cu trenul. Bineinteles ca lipsa masinii nu m-a oprit sa fac ce iubesc cel mai mult. Asadar, aveam un weekend liber, neplanificat. Am luat harta sa decid ce fac, unde plec. Erau  multe optiuni dar  de data asta am hotarat sa vad cu ochi mei ceea ce auzisem de la cateva persone fara nici o legatura intre ele . Auzisem despre acest loc magnific caracterizat pe alocuri ca fiind unul dintre cele mai frumoase locuri in Italia. Chiar si numele ma intriga: Isola Bella - o insula? in munti? Ok, am inceput sa ma documentez despre destinatia aleasa si am aflat ca de fapt este vorba de trei insule situate in Lago Maggiore ( al doilea lac ca dimensiune in Italia). Cunoscute ca insulele Borromee, cele trei insule au parte de niste imprejurimi uluitoare, fiind brazdate la orizont de Alpi si inconjurate de apele imensului lac ( 65 km mie mi se pare aproape o mica "mare" :)). Cu cat citeam mai mult cu atat mai curioasa deveneam. Calatoria cu trenul a fost 16 eur dus-intors iar un singur drum a fost mai putin de o ora. Am plecat dimineata la 9.30 cu trenul pe ruta Milano - Domodossola iar la app.10.30 eram deja acolo, uluita la propriu de ce am gasit. Din pacate, ziua aleasa pentru aceasta calatorie s-a dovedit a fi una dintre cele mai ploioase a anului. Nu va exagerez ca, desi era in mijlocul verii, ploua cu galeata si era o atmosfera atat de incarcata incat am crezut ca nu voi vedea nimic in jurul meu. Nu am renuntat totusi. Tot drumul am fost insa sceptica si totusi increzatoare la ce voi gasi. Cand am ajuns primul lucru care m-a impresionat TERIBIL a fost vegetatia. Da, incredibila surpriza! Si acum cand povestesc ma gandesc oare cum este posibil ca intr-un oras de munte sa gasesti atatia palmieri si atatea plante exotice. Va spun sincer, am calatorit ceva la viata mea dar ceea ce am gasit acolo nu cred ca gasesti in multe locuri in lumea asta. Eram proaspat intoarsa din Trinidad unde plantele exotice sunt la ele acasa dar ce era incredibil la acest loc era ca de data asta ma aflam  munte nu la intr- o mare exotica :)  Cu cat inaintam spre lac, treceam pe langa case aristocrate, niste vechi conace sau case de vacanta cu niste gradini uluitoare. Majoritatea erau parasite, unele revendicate de natura lucru care ii dadea asa un aer de goliciune dar care nu ii stirbea deloc farmecul aparte. Printre plantele exotice de toate felurile cresteau mandrii trandafiri de diverse tipuri care adaugau strop de culoare peisajului. Ajunsa la aleea care brazda lacul, au rasarit in ochii mei faimoasele insule. Mai presus de ele, culmile Alpilor din zare te postau intr-o carte postala numai buna de trimis acasa sau de stocat in cutia cu amintiri. Totul era ireal de frumos! Va reamintesc ca ploua cu galeata  si cu toate astea eu nu mai conteneam sa ma minunez. Primul gand in mintea mea a fost : aici merita sa ma reintorc intr-o zi insorita ( si nu o data, ci de o mine de ori :)). Ma intrebam cum de nu am auzit de locul asta pana atunci. Foarte cunoscut pentru noi este lacul Como. Dar despre acest loc minunat care este  la doar... cateva lacuri distanta, nu am auzit. Acum stiu ca nordul Italiei este brazdat de muuuuuuuuuulte lacuri, mai mari sau mai mici. toate de o frumusete cum numai un lac de munte poate fi inzestrat. Prezenta lor acolo intre crestele muntilor este ca o binecuvantare pentru zecile de asezari care le insufletesc malurile,  Stresa, localiatea in care ma regaseam si care imi oferea aceste imagini pe care nu cred ca le voi uita prea curand, fiind una dintre ele.

                        M-am indreptat apoi la unul din punctele de plecare al vaporaselor amenajate catre cele trei insule. Am stat un pic in dubii daca sa merg sau nu ( avand in vedere vremea potrivnica) dar pana la urma am decis sa incerc. Avand in vedere ca era excursie de o zi am fost sfatuita sa nu vizitez Isola Madre (cea mai mare dintre ele) deoarece nu este timp suficient si nici nu este atat de interesanta asa ca mi-am luat bilete doar catre Isola Bella si Isola Pescatore. "Pachetul" a costat 10 eur. Isola Pescatore este cea mai mica dintre ele si este practic partea comerciala a afacerii. Ce vreau sa spun este ca pe insula gasesti o mica biserica si in rest restaurante si magazine de suveniruri. Ca marime este de marimea unei mici insule din Maldive :). Fiindca era pranzul am decis sa incerc unul din restaurantele din dotare. Dupa cate va dati seama totul este bine gandit avand in vedere ca alta optiune nu prea ai, fiind pe o insula in mijlocul lacului. Am mancat peste prajit (peste din lac- dupa spusele ospatarului)  care a fost proaspat si gustos dar si cum era de asteptat, un pic cam scump. Ca un mic amanunt care merita mentionat este faptul ca desi era o zi ploioasa era plin de turisti. Autocarele parcau in continuu in micul port amenajat. Asta a facut ca micile si putinele restaurante de pe insula sa devina efectiv neincapatoare. Norocul meu a fost ca eram singura si mi-au gasit un loc intr-un colt inghesuit ca altfel nu aveam absolut nici o sansa sa iau pranzul acolo. M-am indreptat apoi catre portul insulei sa ma imbarc in urmatorul vaporas catre Isola Bella.

                        Isola Bella este cea mai fermecatoare dintre ele. Daca ma intrebati pe mine, cred ca este sigura care in final. merita cu adevarat vizitata. Ce o face atat de fermecatoare este faptul ca pe ea a fost construit de catre familia Boromeo in 1671 (anul inaugurarii), un palat in stil  baroc iar ce este cel mai minunat  sunt gradinile palatului care amintesc prin stil, de gradinile Babilonului. Ca sa nu mai adaugam aici si vegetatia care este in acelasi stil exotic ca si cea din Stresa. Vizitarea acestui palat este ca o intoarcere pe culoarele istoriei, o senzatie care merita traita. De pe malurile Stresei, Isola Bella apare ca un palat plutitor ceea ce si este daca ignoram partea pragmatica a imaginii. Biletul de acces in palat dar si in gradinile adiacente este de 16 eur  (cel mai simplu bilet, existand insa si tururi ghidate sau cu audioghid, ceva mai scumpe). Pentru aceasta minunatie mi-am planificat sa ma intorc si pentru o a doua oara neaparat intr-o zi cu soare , cand voi dedica palatului toata atentia mea dar si o postare speciala in care voi reda toate detaliile.

                           Intre timp m-am intors in Stresa pentru o a doua oara, in prag de toamna cand am prins o zi fermecatore si insorita. Totul a fost la fel de frumos, daca nu cumva mai frumos ca prima data. Am stat in dubii daca sa luam vaporasul din nou catre insule sau ... telecabina sa urc pe munte. Da, am descoperit o telecabina care te urca pe una din culmile Alpilor . A fost o decizie grea si nu m-am putut abtine sa nu descopar si privelistea de deasupra lacului, insulelor si Stresei, de acolo, de sus. Asa ca  am decis sa urcam cu telecabina pe o creasta intre doua lacuri numita Mottarone. Peisajele de acolo de sus sunt magnifice. In stanga crestei este Lago D'Orta iar in dreapta Lago Maggiore cu cele trei insule ale sale. Peisajele si senzatia de libertate de acolo din cer sunt greu de egalat. Asa ca, datorita acestei decizii de ultim moment am ramas in urma cu promisiunea de a dedica o zi intreaga palatului Boromeo motiv pentru care mi-am oferit o scuza in plus sa ma intorc si pentru a treia oara pe aceste meleaguri. Tot ce pot sa spun este ca imi va face o deosebita placer intoarcerea intr-un loc atat de minunat.

                          Pana atunci, va invit sa va bucurati si voi de peisajele  din Lago Maggiore, si cele trei insule Boromee dar si vederea magnifica de pe Mottarone. Sper sa va placa cel putin la fel de mult cum mi-a placut si mie.



















































Orice excursie in Italia incepe si se termina cu o inghetata asa ca,  nu uitati sa incercati inghetata oriunde va aflati pe meleagurile acestei tari. Este o experienta de neratat oriunde v-ati afla in Italia, fie ca sunteti iubitori de inghetata sau nu. Si sfatul meu este sa  indrazniti sa incercati mai ales aromele speciale/ciudate pe care numai pe aici le puteti gasiti ( ca de exemplu: rozmarinul, dovleacul, scortisoara, busuioc, branza, parmesan sau ... si cate si mai cate, nici prin cap nu va trec). Si sa nu uitam de tiramisu, profiterol, orice cu trufe, price cu busuioc, de vinuri nu mai spun ... si vai ...cate altele! :D

Pana data viitoare, nu uitati: VIATA E FANTASTICA!

PS1. Daca vi se face dor de mine :) ma gasiti in fiecare zi pe Instagram @fantastpedia unde sunt prezenta, la apel, cu cele mai dragute lucruri pe care le descopar zilnic sau care imi fac ziua mai fantastica!

PS 2. Urmatoarea postare pe care o pregatesc va fi pentru iubitorii de pisici. Surprizaaaaaaa! :)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Patrunde in Lumea Mea Fantastica si spune-ti parerea! :D