miercuri, 13 aprilie 2016

China:Cap. 3 - Sea World View

Era aproximativ 23.30 cand am ajuns la hotel, obosita si fericita in acelasi timp ca am ajuns in sfarsit, ca  hotelul arata senzational si era pozitionat asa cum mi-am inchipuit exact pe malul marii. Abia asteptam sa ajung in camera cu vedere la mare pe care o aveam rezervata. Stiam deja ca vederea va fi fantastica. Merg la receptie sa fac checkin-ul. Scot pasaportul si rezervarea, incepe doamna procedura de check-in, totul decurge perfect pana cand imi cere cardul ca sa imi opreasca depozitul. Introduce suma care era enorm de mare (nu uitati ca am poposit pe taramul lor 4 saptamani) pentru mine care inca nu eram familiarizata cu moneda lor. Ma pune sa introduc pinul.Eu, cu mana tremurand, execut cerinta siiiiii surpriza: eroare. Ma gandesc "ups, sunt sigura ca au introdus astia o suma mult prea mare care a depasit limita cardului". M-am trezit instantaneu din oboseala si molesala care ma luase.  Am mai incercat de vre-o 5 ori aceeasi operatiune si nu a functionat. Iata-ma deci in celalalt capat  al lumii fara bani si fara sa cunosc pe nimeni, obosita moarta si  efectiv "pe drumuri" :D. Ma si vedeam dormind in holul hotelului (asta daca aveam noroc sa ma lase macar si acolo ) :))). Am incercat sa sun la banca dar era deja prea tarziu pentru ei. Am avut insa noroc ca cei de la receptie au inteles problema si m-au lasat sa stau in noaptea aceea in camera cu promisiunea ca a doua zi sa rezolv situatia cu banca. Tot acest taraboi a facut sa ajung in sfarsit in camera la ora 1.00. Primul lucru pe care l-am facut a fost sa ma uit pe fereastra si ce credeti, peisajul meu era un fantastic si minunat santier de constructii care se intindea cat vedeai cu ochii. Primul lucru pe care am vrut sa-l fac a fost sa ma intorc la receptie insa mi-am amintit repede ca situatia in care ma gaseam nu imi permitea prea multe pretentii asa ca am apreciat nemarginit in acea seara vederea catre santier.

A doua zi am sunat la banca si am rezolvat problema cardului. Il blocasera din motive de securitate. Le-am inteles punctul  de vedere desi nu a fost foarte placuta experienta. Pentru siguranta financiara in vacante, va sfatuiesc ca daca aveti de gand sa calatoriti in special catre destinatii nu prea uzuale sau mai indepartate, sa sunati la banca inainte si sa ii anuntati de intentia voastra. M-am intors apoi cu mai mult curaj la receptie si mi-am cerut drepturile legate de vederea la mare.Dupa cate vedeti aveam si eu o problema si multi pitici jucausi in cap . Dar chiar tineam mult sa ma bucur de acest privilegiu. Mai ales ca Hong Kong-ul era pe malul celalalt iar asta facea vederea mai dorita.Conversatia a fost cam asa:
"Buna ziua, am o nemultumire.Stiti, rezervarea mea este pentru o camera cu vedere la mare iar eu am vederea catre un ... santier. Care este explicatia?" Le inmanez printul rezervarii si astept decisa ca aveam o cauza pentru care sa lupt, schimbarea camerei. Doamna, ia rezervarea, se uita in calculator, apoi iar la rezervare si imi spune : " Nu aveti vedere la mare, ci aveti vedere la Sea World " Nedumerita,cu ochii cat cepele, spun "Cum vine asta ca nu inteleg?" Moment in care mi s-a explicat ca centrul comercial din apropierea hotelului are numele Sea World iar camera mea,daca ma uitam mai cu atentie in zare, as fi observat ca are vedere catre acesta :))))))) Cat de tare este asta!!!!Deci Sea World View nu este vedere spre mare ci spre un centru comercial! Si in felul asta, am mai invatat o lectie de calatorie. Aveti grija cand faceti rezervari online deoarece aparentele pot insela uneori rau de tot! Sa nu credeti ca am renuntat, deoarece asa sunt eu, nu ma las prea usor si pana la urma intr-un fel sau altul, am obtinut vederea la mare si am savurat-o bucuroasa pe toata perioada. Iar privelistea acelui golf si mai ales a vaselor de pescuit ancorate acolo m-au transpus cumva in romanul Shogun. Stiu, actiunea nu se petrece in China si veti spune ca nu vedeti legatura dar eu asa am simtit si va rog nu puneti la indoiala simtamintele mele :)) Iar pentru cei care nu ati citit inca romanul, il recomand din toata inima. Este o superba introducere in cultura asiatica pentru toti cei interesati de aceasta parte a lumii.

 Deci sa va spun mai in amanunt despre ce reprezinta faimosul Sea World. Este unul dintre cele mai mari centre comerciale pe care l-am intalnit care este concentrat in principal pe restaurante. Adica, imaginati-va un mall in aer liber in genul celor pe care le stim in Europa in tarile cu clima mai prietenoasa, cu deosebirea ca in loc de magazine gasesti doar restaurante. Am gasit restaurante pe toate gusturile si in toate stilurile, din toate zonele lumii. Totul era nou, curatenie impecabila, liniste, ici-colo un santier in lucru care ridica calm cate o cladire de peste 20 de etaje si care mai perturba poate linistea si peisajul zonei . Ma credeti sau nu, munceau zi si noapte, 7 zile din 7. Cred acum despre poporul chinez ca este un popor de oameni foarte harnici. Sincer, nu cred ca am vazut cersetori cat am stat pe acolo sau daca am vazut a fost un eveniment ocazional. Dar, despre lucrurile astea voi reveni in alte postari. Acum as vrea sa va mai povestesc despre acest complex in care mi-am petrecut de altfel mare parte din timp. 

Complexul este concentrat in jurul unui vapor pe numele lui Minghua, care are o poveste veche. Original, vaporul a fost construit de francezi in 1962 sub numele de Anceevilla un yacht de lux  destinat fiind "nevoilor" :)  presedintelui Frantei, Charles de Gaule.In 1973, China a cumparat vaporul si l-a redenumit in "Minghua". In 1984, Minghua a ajuns in Shekou unde a servit portul initial ca hotel plutitor ajungand acum puncul de atractie turistica al compexului comercial totul fiind concentrat in jurul lui.Cu atat mai mult cu cat mi s-a spus ca vasul a ramas asa cum era ancorat in mare iar pentru constructia acestui cartier, chinezii au SECAT efectiv MAREA!!!! Desi pare de necrezut veti vedea in poze vasul de marime naturala dar si distanta actuala pana la mare. Cei care mi-au povestit cum a rasarit acest complex au fost acolo pe toata perioada constructiei lui. Constructia a inceput in 2010 iar in 2013 a avut loc inaugurarea. Acum, priviti si voi fotografiile si spuneti-mi cum a fost posibil sa construiesca atatea intr-un timp atat de scurt? Credeti-ma asadar cand va spun ca muncesc zi si noapte, 7 zile din 7 si fac niste lucruri fabuloase. 

Va las sa va delectati cu imaginile suprinse in complexul Sea World Plaza din districtul Shekou, Shenzhen, China
























































































Cu promisiunea  ca voi reveni cu multe alte povesti interesante dar mai ales fotografii care vorbesc de la sine, va reamintesc ca bineinteles:

Viata chiar E Fantastica !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

PS Daca aveti intrebari sau curiozitati va astept cu drag sa le dezbatem la un expreso aici pe blog :D

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Patrunde in Lumea Mea Fantastica si spune-ti parerea! :D