miercuri, 9 martie 2016

China: Cap.1 - Pudrata de vant :)

Eram intre doua lumi, in cumpana nestiintei despre cum va continua povestea mea. Ma speria un pic viitorul dar eram inrezatoare. Am hotarat apoi ca ma voi transforma intr-o frunza si ma voi lasa purtata de vant. Nimic nu trebuie sa vina fortat.Daca va fi nevoie de o schimbare va veni ea singura. Pana atunci, hotarasc ca voi zbura. Si este atat de bine sa plutesti intr-o lume fara bariere, intr-un vazduh infinit!Nu te mai gandesti unde vei ateriza, ce vei face dupa, ce va urma. Doar plutesti, lin, calm, relaxat. Inchid ochii si ....plutesc.E atat de bine!!!

Apoi primesc vestea ca voi pleca in China pentru o perioada de o luna de zile. Nu va exagerez, am sarit in sus de bucurie. In alte circumstante, control addicted cum ma stiu, as fi intervenit sa influentez putin destinatia misiunilor mele. De data asta insa, inca de la inceputul acestei aventuri am hotarat  ca voi lasat lucrurile sa curga. Am vrut sa vad pur si simplu ce mi se pregateste, gandindu-ma mai ales ca fiecare misiune va veni special impachetata pentru a-mi da o lectie, pentru a ma imbogati cu ceva, pentru a imi arata ceva nou...pe scurt, fiecare cu menirea ei.

Ma pregatesc sufleteste de plecare.Primul pas este sa localizez pe harta orasul. Se numeste Shenzhen si nu imi spune nimic. Nu e nici Beijing, nici Shanghai (singurele orase pe care le stiu in China) iar despre Shenzhen va recunosc sincer, nu am auzit niciodata nimic. Dar observ pe harta ca sunt localizata la o aruncatura de bat de Hong Kong (efectiv pe malul celalalt), foarte aproape de Macao, destul de aproape de Taiwan si de Philipine, ca sa nu mai adaug de Vietnam dar mai ales de Nepal si Tibet. Cel putin asta este imaginea pe glob a acestui colt de lume. Pare ireala multitudinea de posibilitati. In capul meu s-au creat imediat milioane de conexiuni in genul celor din capul lui Data din Star Trek :D  un milion de lucruri de vazut, facut, experimentat...ca sa nu va povestesc de cate calatorii!!!!OMG. Cate planuri aveam!!!Iar Shenzhen, nu era in nici unul dintre ele. Ma asteptam la un orasel mic fara oferte pe platoul.Nici macar nu l-am luat in calcul. Bineinteles ca trebuia sa locuiesc in el o perioada si cu toate astea era inexistent in capul meu.Par nebuna probabil dar va spun exact cum stau lucrile:D

 Deja incepusem procesul de obtinerea vizei cand primim un telefon care ne da planurile peste cap. Este posibil sa se anuleze totul  deoarece este obligatoriu nevoie de vorbitori de limba cineza. Nu va spun cum am trait acele cateva zile pana cand s-a hotarat ca vom pleca oricum deoarece vorbitori de limba chineza nu avem momentan si cineva trebuie oricum sa ajunga acolo sa evalueze lucrurile. Sar in sus de bucurie din nou, apoi realizez ca va trebui sa ma confrunt cu o mare bariera: aceasta limba imposibila, mandarina.Ce pot sa fac in afara de a continua sa plutesc? :) Nu ati uitat probabil ca sunt o frunza, da? Las lucrurile sa curga lin si vad acolo cum voi face fata situatiei. Pana la urma asta era farmecul.Ce aveam altceva de facut? Doar n-o sa ma impiedic acumd e o "mandarina" :)  Si daca pana in acest moment atunci cand nu intelegeam ceva obisnuiam sa spun: "chineza" :) , de data asta va trebui chiar sa imi desfasor activitatea in chineza si sa si inteleg ce se intampla. HAHA Pare o gluma buna, stiu, dar de data asta va asigur, nu este nici o gluma. Nu am sa va ascund faptul ca m-am lasat in continuare sa plutesc lin dar inconjurata de o oarecare bula de stres. Nu era de ici, de colo, ceea ce se astepta de la mine. O noua provocare, o noua poveste.

Cer in mod expres o viza multipla si in paralel cu asteptarea obtinerii ei continuu planificarea calatoriei.Cu peripetiile de rigoare obtinem intr-un final viza cu mentiunea ca va trebui sa intram neaparat in China prin ... Beijing.Nu am inteles nici acum de ce dar pentru mine cel mai important lucru in toata povestea asta era ca voi ajunge si in Beijing. Ma uit pe harta si realizez ca nu este chiar atat de aproape de Shenzhen iar calatoria Beijing-Shenzhen este echivalentul traversarii tarii de la nord la sud. Bucuria mea se multiplica la fiecare pas al acestei calatorii gandindu-ma doar la faptul ca voi traversa China de la nord la sud si ca voi fi pentru o clipa in viata asta la o aruncatura de bat de .. Japonia. OMG!Nimic altceva nu mai conta. Am omis totusi sa iau in calcul cat de inselatoare este harta atunci cand vorbim de distante, fara sa realizez ca vorbim de a patra cea mai mare tara din lume din punct de vedere al suprafetei (poate chiar a treia daca ar fi sa rupem Alaska din suprafata SUA) si am mai omis ceva foarte important. Eu am continuat  sa imi fac planuri, sa visez, sa plutesc!Vazduhul meu este infinit, mintea mea nu are granite.

Poate va imaginati deja ce a urmat iar daca nu, va astept la un ceai in capitolul urmator!!!Promit sa incarc si fotografii cat de curand.

Intre timp nu uitati, Viata E Fantasticaaaaaaaaaaaaaaa!!!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Patrunde in Lumea Mea Fantastica si spune-ti parerea! :D